Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2008

Κραυγή απελπισίας

Συνάδελφοι,

όσοι διδάσκετε το ιστορία στην Γ΄ Λυκείου, ξέρετε αλήθεια σε ποια σελίδα πρέπει -σύμφωνα με το υπουργείο- να’ χουμε φτάσει; Στη σελίδα 165!! Αν, παρά ταύτα είσαστε …καθυστερημένοι, μη στενοχωριέστε, υπάρχει πάντα λύση: υπάρχουν καθηγητές στο σχολείο σας των οποίων το μάθημα δεν είναι τόσο σημαντικό! Δεν έχετε, λοιπόν, παρά να παρακαλέσετε- αφού ελέγξτε τα κενά σας και υποχρεωθείτε φυσικά- για να «πάρετε ώρες» από άλλους πρόθυμους συναδέλφους (δύο ώρες–όπως υπολογίζουν οι ειδήμονες- την εβδομάδα για κάθε τμήμα και χωρίς να θεωρηθούν υπερωρίες) και να διδάσκετε από τούδε και στο εξής ΔΕΚΑ ΣΕΛΙΔΕΣ τη φορά, αν θέλετε να ολοκληρώσετε την ύλη και τα παιδιά μας να μη μείνουν ανιστόρητα!

ΑΥΤΗ ήταν η απάντηση του Υπουργείου στις εκκλήσεις συναδέλφων και συμβούλων ότι η ύλη είναι - αν μη τι άλλο- πολλή!*

Προσωπικά, θεωρώ απαράδεκτη τη σιωπή μας σε τέτοιου είδους πιέσεις. Θεωρώ απαράδεκτη την ψευδή δήλωση που κάνουμε όταν στέλνουμε στο Υπουργείο την «ύλη» και βάζουμε καμιά 20αριά σελίδες παρακάτω, προσποιούμενοι ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Είναι ζήτημα αξιοπρέπειας να βγει κάποιος να βροντοφωνάξει ότι με το να μονολογούμε σε μια τάξη αδιάφορων και κοιμισμένων εξασφαλίζουμε την απέχθεια των μαθητών προς το μάθημα της ιστορίας βάζοντας ένα λιθαράκι ακόμα στον πύργο της αμορφωσιάς. Είναι ζήτημα αξιοπρέπειας, επίσης, να απαιτήσουμε να δίνεται η ευκαιρία στον καθηγητή να παρουσιάσει την ύλη με τρόπο πιο ελκυστικό, αξιοποιώντας το οπτικό και ακουστικό υλικό που είναι τόσο άφθονο όσο αφορά την ιστορία του 20ου αι., και δίνει αφορμή να προσελκύσει και να ευαισθητοποιήσει -ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- κάποιους μαθητές που έχουν νου κι ευαισθησία.

Αλλά φυσικά, δεν μπορεί αυτό να συμβεί όταν κυνηγάμε με τόσο ΑΝΟΗΤΟ τρόπο τις σελίδες!


* οι πληροφορίες μας αφορούν το νομό Θεσσαλονίκης

Χριστίνα Παπαγγελή

3 σχόλια:

simeonidis (as eon) είπε...

Ούτε σε κραυγή, ούτε σε απελπισία μοιάζουν όσα γράφεις. Αντίθετα έχουν ένα σαφές και λογικό περιεχόμενο. Όμως ποιος νοιάζεται;

Χριστίνα είπε...

μόνο και μόνο θέμα αξιοπρέπειας

Θερσίτης είπε...

Συνάδελφοι, στο παρελθόν έχω σχολιάσει ευμενέστατα την εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει στο ζήτημα του αναξιόπιστου, αμέθοδου, μονομερούς και πλήρους λαθών εγχειριδίου της ιστορίας γενικής γ΄ λυκείου.
Κι όσα λέτε στην παρούσα ανάρτηση δεν αποτελούν δική σας μόνο κραυγή απελπισίας. Συνιστούν πανελλαδική διαπίστωση.
Να πω για την αδιαφορία των μαθητών; Είναι ένα ζήτημα που θα το αναλύσω σε μια δική μου ανάρτηση. Να πω για την ταχύτητα, που ακυρώνει κάθε δυνατότητα εμβάθυνσης και ιστορικής ενημέρωσης;
Ό,τι και να πω θα είναι ανεπαρκές, αν αποπειραθώ να περιγράψω την κακοδαιμονία του μαθήματος και δυστυχώς την ακύρωση του παιδευτικού σκοπού του λυκείου.
Απελπισία είναι η λέξη που μου έρχεται ως καταλληλότερη.
Καλή δύναμη, συνάδελφοι.