Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

Να αντικατασταθεί το βιβλίο ιστορίας γενικής παιδείας της γ΄ λυκείου

Το μπλογκ αυτό δε θέλησε να αμφισβητήσει τους όρους γραφής της σχολική ιστορίας.
Ξεκίνησε σα διαμαρτυρία για τα προβλήματα που δημιουργούσε το βιβλίο Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου, γενικής παιδείας της Γ’ Λυκείου. Ήδη από την αρχή της διδασκαλίας του, τη σχολική χρονιά 2007-08 επισημάναμε την μεγάλη έκταση της ύλης, που σε κάποιο βαθμό οφείλεται στις ανούσιες λεπτομέρειες που παρατίθενται, τις ασάφειες και τις μονομερείς κρίσεις του, τη σιβυλλική γλώσσα και την πρωθύστερη δομή του. Στο κείμενο εκείνο ζητούσαμε «να βρεθεί κάποια λύση».

Φυσικά οι συγγραφείς του βιβλίου έχουν κάθε δικαίωμα να γράφουν την ιστορία όπως τη βλέπουν. Όμως αυτή η μονομερής οπτική της ιστορίας δε μπορεί να γίνεται μοναδικό σχολικό βιβλίο.

Ουσιαστικά, τώρα, την τρίτη χρονιά της διδασκαλίας του, πρέπει να πούμε καθαρά ότι αυτό το βιβλίο δεν τηρεί τους όρους γραφής της ιστορίας για σχολική χρήση και η λύση που υπάρχει είναι η αντικατάστασή του.

1 σχόλιο:

Eva Neocleous είπε...

Για την ημερίδα που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας έγραψε η terra computerata:
"Αυτές οι ημερίδες είναι πάντα μία ευκαιρία να βρισκόμαστε να λέμε τα νέα μας… Εγώ βρήκα και μία παλιά συμμαθήτρια από το Λύκειο… Μαζεύτηκε αρκετός κόσμος. Οι ομιλητές είχαν πράγματα να μας πουν. Οι χαιρετισμοί κούρασαν λίγο έτσι όπως μπήκαν εμβόλιμοι, το ίδιο και μερικές ερωτήσεις που γίνονται πάντα από αυτούς που είναι ερωτευμένοι με τη φωνή τους. Υπήρξε και μία εισήγηση εκτός θέματος… που έτρεψε αρκετούς σε φυγή. Όμως υπήρξε και μία που έκλεψε την παράσταση με τη ζωντάνια της ομιλήτριας.
Οι συγγραφείς του βιβλίου έλαμψαν δια της απουσίας τους όπως και το Π.Ι. Για να δούμε τώρα για πόσα χρόνια θα έχουμε αυτά τα βιβλία στα σχολεία μας…
Καθώς έφευγα, είδα και μία μαθήτρια ανάμεσα στο κοινό και μου έκανε εντύπωση που ενδιαφέρθηκε για το θέμα. Συνήθως ενδιαφέρονται για τα θέματα ιστορίας οι οργανωμένοι σε συγκεκριμένες πολιτικές νεολαίες. Της έπιασα την κουβέντα και αμέσως μου έδωσε μία ιδέα. Στην ημερίδα είχαμε μαζευτεί κάποια άτομα και μιλούσαμε για το πως θα κάνουμε την ιστορία πιο θελκτική για τους μαθητές. Η φωνή των μαθητών όμως δεν ακούστηκε. Εκείνοι τι θα έλεγαν άραγε;"
................
Καλό θα ήταν να έχουμε μια πιο εκτενή ενημέρωση για τις εισηγήσεις και τη συζήτηση που έγινε.